سرخط خبرها

مروری کوتاه بر ویژگی‌های سبک زندگی فاطمی در کلام رهبر معظم انقلاب | الگوی عبودیت و بندگی خدا؛ فاطمه زهرا (س)

  • کد خبر: ۱۳۹۹۸۳
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
مروری کوتاه بر ویژگی‌های سبک زندگی فاطمی در کلام رهبر معظم انقلاب | الگوی عبودیت و بندگی خدا؛ فاطمه زهرا (س)
زنِ اسلامی عبارت است از آن موجودی که دارای ایمان است، دارای عفاف است، متصدی مهم‌ترین بخش تربیت انسان است و اثرگذار در اجتماع است.

درکی | شهرآرانیوز؛  زندگی کوتاه فاطمه‌زهرا (س) صحنه بی‌بدیل زیست انسان کاملی است که خدا به‌قدر چشم‌به‌هم‌زدنی شامل حال دنیا کرد تا ثابت کند می‌شود هم در بعد فردی و هم اجتماعی چنین مقدس زندگی کرد. در ادامه، ابعادی از زندگی همراه با بندگی صدیقه طاهره (س) را که در کلام رهبر معظم انقلاب آمده است، با یکدیگر مرور می‌کنیم و صحنه‌هایی زیبا از سبک زندگی فاطمی را به تماشا می‌نشینیم. فاطمه‌ای که این همه زیبایی و شگفتی ملکوتی را در همان روز‌های جوانی روی زمین تصویر کردند.

حضرت فاطمه‌زهرا (س) در اجتماع

میدان، میدان امتحان است. این جوهر، این اراده قوی، این عزم راسخ، این گذشت و فداکاری در فاطمه‌زهرا (س) کار را به آنجا می‌رساند که او سنگ الماسی می‌شود که همه این چرخ‌ها روی آن می‌چرخد. دشوارترین چرخ‌ها را باید روی سخت‌ترین پایه‌ها و قاعده‌ها بچرخانند. این چرخ عظیم تاریخ اسلام و امتحان‌های دشوار، در همان دوران کوتاه، بر دوش فاطمه‌زهرا (س) بود.
۱۹ مهر ۱۳۷۷

خدا ایشان [حضرت‌زهرا (س)]را انتخاب کردند و ایشان توانستند بشریت را نجات دهند. فاطمه‌زهرا (س) فرشته نجات انسان‌ها در طول تاریخ است.
۱۹ مهر ۱۳۷۷

مگر نمی‌گوییم که با حال ناتوانی به مسجد رفت، تا حقی را احقاق کند؟ ما هم باید در همه حالات تلاش کنیم، تا حق را احقاق کنیم.
۵ دی ۱۳۷۰

نقشه جامع هویت زن در منطق اسلام این است؛ مادر خوب، همسر خوب، مجاهد فی‌سبیل‌ا...، درعین‌حال کدبانو، مدیر خانه، و درعین‌حال عابد و بنده خدای متعال؛ و درنهایت، فاطمه زهرا (س) نشان دادند که زن می‌تواند به رتبه عالی عصمت برسد که این‌ها خصوصیات این بزرگوار است.
۱۵ بهمن ۱۳۹۹

ایشان در محیط علم هم یک دانشمند والا هستند. آن خطبه‌ای که فاطمه زهرا (س) در مسجد مدینه ایراد کرده‌اند، خطبه‌ای است که به‌گفته علامه مجلسی، «بزرگان فصحا و بلغا و دانشمندان باید بنشینند کلمات و عبارات آن را معنا کنند!» این‌قدر پرمغز است.
۲۵ آذر ۱۳۷۱

فاطمه زهرا (س)، مثل کانونی برای مراجعات مردم و مسلمانان است.
۲۵ آذر ۱۳۷۱

حضرت فاطمه‌زهرا (س) در محراب

درس زندگی صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) این است برای ما: تلاش، اجتهاد، کوشش، پاک‌زندگی‌کردن؛ همچنان‌که آن بزرگوار یکپارچه معنویت و نور و صفا بودند.
۳۱ فروردین ۱۳۹۳

امام‌حسن‌مجتبی (ع) می‌گوید: شبی مادرم به عبادت ایستادند و تا صبح عبادت کردند. شنیدم که دائم مؤمنان و مؤمنات را دعا کردند. صبح که شد، گفتم: «مادر دعا برای خودتان نکردید! یک شب تا صبح دعا، همه برای دیگران؟!» در جواب فرمودند: «اول دیگران، بعد خود ما!»
۲۵ آذر ۱۳۷۱

ارزش فاطمه زهرا (س) به عبودیت و بندگی خداست.
۵ مرداد ۱۳۸۴

حضرت فاطمه‌زهرا (س) در خانه

این دختر مثل یک فرشته نجات برای پیغمبر؛ مثل مادری برای پدر خود؛ مثل پرستار بزرگی برای آن انسان بزرگ، مشکلات را تحمل کرد و غم‌گسار پیغمبر شد.
۲۵ آذر ۱۳۷۱

ازدواجی [ازدواج حضرت‌زهرا (س) و امام‌علی (ع)]با پیوند عشقی معنوی و الهی و جوششی بی‌نظیر میان زن و مرد مؤمن و مسلمان و همکاری و همسری به‌معنای واقعی بین دو عنصر الهی و شریف است.
۲۶ دی ۱۳۶۸

ببینید تعامل این زن و شوهر [حضرت‌زهرا (س) و امام‌علی (ع)]چگونه است و این زندگی الگو و نمونه تاریخ را اداره می‌کنند و هرکدام نقشی به‌عهده می‌گیرند!
۱۹ مهر ۱۳۷۷

انسان چقدر روحیه قوی می‌خواهد داشته باشد تا بتواند این شوهر (که مرتب در جبهه است) را تجهیز کند؛ دل او را از وسوسه اهل و عیال و گرفتاری‌های زندگی خالی کند.
۷ اردیبهشت ۱۳۷۷

شما بگویید امام‌حسن (ع) و امام‌حسین (ع)، امام بودند و طینت امامت داشتند؛ زینب (س) که امام نبود. فاطمه‌زهرا (س) او را در همین مدت ۹ سال تربیت کرده بودند.
۷ اردیبهشت ۱۳۷۷

حضرت فاطمه (س) الگوی زنان و مردان تاریخ

همه آن صبر‌ها و ایستادگی‌ها و موقع‌شناسی‌ها و کلمات پرباری که از ایشان صادر شده است، در دوران کوتاه جوانی این بزرگوار اتفاق افتاده است.
۲۶ شهریور ۱۳۷۶

فاطمه زهرا (س) دو خطبه طوفانی ایراد کرده‌اند؛ دو خطبه به‌معنای واقعی کلمه طوفانی: یکی در مسجد در میان انبوه متراکم مردان، یکی هم خطاب به زنان مدینه که پر [است]از مطالب بسیار مهم و اعتراضی -اعتراض- و تنبیه نسبت به مفاهیم برجسته اسلامی که فاطمه زهرا (س) درمورد آن‌ها خطر را احساس می‌کردند، اما در این دو خطبه مهم و بزرگ و پرشور، یک کلمه هتک و زشت و توهین‌آمیز وجود ندارد؛ [و همه کلمات]کلمات محکم و مستحکم، بیانات متین و متقن. باید این‌جوری عمل کنید.
۱۵ بهمن ۱۳۹۹

خدای متعال در آیه هل‌اتی این‌جور با عظمت از این حادثه یاد می‌کند (اطعام فقیران و روزه‌داری خانواده فاطمی) ... این حادثه، یک حادثه نمادین است؛ خب حضرت‌زهرا (س) می‌توانستند آنجا بگویند که بروید مسجد پیغمبر (ص)، آنجا حکومت اسلامی است ... و باید انجام بدهد - نه، وظیفه حکومت، وظیفه جامعه را نفی نمی‌کند. انسان‌ها در جامعه موظف‌اند که به‌معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع‌واقسام کمک‌ها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است.
۲۶ بهمن ۱۳۹۸

اگر الگوی او (زن امروز) زینب (س) و فاطمه زهرا (س) باشد، کارش عبارت است از فهم درست، هوشیاری در درک موقعیت‌ها و انتخاب بهترین کارها؛ ولو با فداکاری.
۲۲ آبان ۱۳۷۰

زنِ اسلامی عبارت است از آن موجودی که دارای ایمان است، دارای عفاف است، متصدی مهم‌ترین بخش تربیت انسان است، اثرگذار در اجتماع است، دارای رشد علمی و معنوی است، مدیر کانون بسیار مهم خانواده است، مایه آرامش جنس مرد است؛ همه این‌ها در کنار خصوصیات زنانگی [است]، مثل لطافت، مثل رقت قلب، مثل آمادگی دریافت انوار الهی؛ این الگوی زن مسلمان است؛ همین خصوصیاتی که پیغمبر اکرم (ص) در بیانات متعدد به‌مناسبت تمجید از فاطمه زهرا (س) یا خدیجه کبرا (س) یا به نحو کلی درباره زن
بیان کردند.
۱۷ بهمن ۱۳۹۶

[مدح حضرت]در قرآن، در آیه «هل اتی» هست، در آیه تطهیر هست، در آیه مباهله هست. این‌هایی که حالا تقریبا صریح است درباره حضرت‌زهرا (س) این آیات است ... اینجا ضمنا برجسته‌ترین خصوصیات معلوم شد؛ در آن آیه شریفه بحث طهارت و آیه تطهیر است که یک مسئله فراتر از این حرف‌هاست؛ در آیه «هل اتی» مسئله خدمت بی‌منت است؛ در آیه مباهله مسئله مقابله جبهه حق و جبهه کفر و باطل است؛ این‌ها هست؛ این‌ها نشانه‌های مهم فاطمه زهرا (س) است.
۳ بهمن ۱۴۰۰

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->